آمار رسمی آسیب کرونا بر گردشگری اعلام شد

حضور گردشگر در دوران ویروس کرونا (کوید-19) در فرودگاه روبروی درب ترمینال B
اسماء بهتاش
29 تیر 1399

با آغاز مجدد سفر در برخی از کشورها، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) آمار جدیدی از تاثیرات کووید-19 به بخش گردشگری را منتشر کرد.
پس از چندین ماه بحران بی سابقه، سازمان جهانی گردشگری اعلام کرده که این بخش در برخی از مناطق از جمله نیمکره شمالی مجددا فعال شده است. در عین حال، در بسیاری از مناطق همچنان محدودیت‌ها باقیست و گردشگری در یکی از بدترین شرایط ممکن است.
زوراب پلولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت: «سقوط ناگهانی و گسترده تعداد گردشگران، تهدید جدی برای مشاغل و اقتصاد کشورها بوده است. بنابراین باید از آسیب‌پذیرترین افراد محافظت شده و به ایمنی و سلامتی آنها توجه شود. تا زمان آغاز سفر، این سازمان دوباره خواستار حمایت از مشاغل و کسب و کارهای گردشگری است. بنابراین ما از اقدامات انجام شده توسط اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند فرانسه و اسپانیا در حمایت اقتصادی از بخش گردشگری استقبال می‌کنیم.»

آمار آسیب‌های کرونا بر گردشگری در ژانویه‌-‌آوریل 2020

انتظار می‌رفت که مقاصد گردشگری، در فروردین ماه، شلوغ‌ترین زمان از سال را تجربه کنند اما طبق آمار ارائه شده از سازمان جهانی گردشگری، محدودیت‌های سفر منجر به کاهش 97 درصدی گردشگران بین‌المللی شده است. بین ماه ژانویه و آوریل (دی و فروردین) سال 2020، تعداد گردشگران بین‌المللی 44 درصد کاهش یافت که همین امر باعث شد درآمد گردشگری بین‌المللی حدود 195 میلیارد دلار کاهش یابد.
آسیب کرونا بر صنعت گردشگری در تصویر زیر کاملا مشهود است. این تصویر، آمار مربوط به ژانویه تا آوریل 2020 است که نشان دهنده کاهش 180 میلیون گردشگر بین‌المللی می‌باشد.
تیموری اظهار کرد: ما نیز همچون کشور ترکیه، قصد داریم بازدیدها و بازرسی‌ها را به خود اصناف واگذار کنیم تا برای هتل‌هایی که پروتکل‌های سفر هوشمند را رعایت می‌کنند، گواهی سلامت صادر کنند.
منبع: ایسنا

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *