اقامتی رویایی در هتل زیرآبی مالدیو

رستوران هتل موراکا در مالدیو
اسماء بهتاش
7 تیر 1399

دنیای زیر آب، شگفتی‌های بی پایانی دارد که هر چه ببینیم و بشنویم باز کم است. همه ما دوست داریم این دنیای ناشناخته را از نزدیک ببینیم و لمس کنیم. تجربه‌های خاص، خاطرات منحصر به فردی را به ارمغان می‌آورند. یک شب اقامت در زیر آب و خوردن غذا در کنار ماهی‌ها یکی از تجربه‌های خاصی است که همه آرزوی آن را دارند. در سال 2005، معمار احمد سلیم، رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کرد و اولین هتل زیرآبی جهان به نام موراکا را در کنراد رانگالی آیلند ریزورت مالدیو افتتاح کرد. موراکا یکی از هتل‌های زیر آب معروف در جهان است. در این هتل مالدیو، میهمانان رستوران زیر دریا می‌توانند در عمق پنج متری اقیانوس هند، غذاهای درجه یک میل کرده و به ماهی‌ها و کوسه‌های در حال شنا نگاه کنند.

ساختار هتل زیر دریا

رویای احمد سلیم خوابیدن در یک اتاق شیشه‌ای زیر آب و بیدار شدن در میان امواج بود، همین رویا باعث خلق یک اتاق تمام شیشه‌ای زیر دریا شد. کل سوئیت پایین در سنگاپور ساخته شده است. جنس آن از آکریلیک می‌باشد که توسط شرکت تولیدکننده آکواریوم نیپورا در ژاپن تولید شده است. سپس با درزگیر دریایی شین اتسو محکم شده است. پس از آن این سازه 600 تنی به یک کشتی منتقل شده و بدون هیچ آسیبی تا مالدیو حمل شد. این سازه درون اقیانوس غوطه ور شده و با استفاده در 10 ستون بتنی در محل مربوطه محکم شد. به گونه ای که حتی موج‌های زیاد نیز آن را تکان نمی‌دهند.

نمای داخلی هتل موراکا در مالدیو

اتصال سطح فوقانی و سطوح پایینی سوئیت نیز توسط یک معمار ژاپنی به نام یوجی یامازاکی، انجام گرفت. سقف سوئیت تماما شیشه‌ای است که منظره‌ای فوق‌العاده از دریا و ماهی‌ها ارائه می‌دهد. میهمانان همچنین می‌توانند با آسانسور یا از طریق پله‌های مارپیچی پایین بروند تا وارد این دنیای شگفت انگیز شوند. سقف خمیده، پنجره‌های عریض و حمام شیشه‌ای با منظره ماهی‌ها، تجربه‌ای باورنکردنی به ارمغان می‌آورد که احتمالا تنها یک بار در طول عمر این فرصت را به دست آورید. خوابیدن در کنار ماهی‌ها و نوشیدن قهوه با مرجان‌ها رویای دوست داران دریا و ماهی است. حتی برخی از میهمانان خوش شانس ممکن است لاک پشت، سفره ماهی و یا کوسه ببینند.

هزینه ساخت هتل موراکا

دو سال طول کشید تا ساخت این هتل در مالدیو به پایان برسد. هزینه ساخت این هتل 15 میلیون دلار آمریکا بود.

امکانات هتل زیر آبی در مالدیو

هتل موراکا تمام امکانات مدرن یک هتل لوکس از جمله کولر، تهویه هوا، اینترنت Wi-Fi و برق را دارا می‌باشد. حتی یک پرده با کنترل از راه دور در اتاق خواب وجود دارد که اگر بخواهید از ماهی‌ها حریم خصوصی داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

اتاقی در هتل موراکا مالدیو

البته که تجربه‌های منحصر به فرد نمی‌توانند ارزان باشند. هزینه یک شب اقامت در هتل زیر دریا حدود 50،000 دلار و هزینه یک پکیج چهار شب نیز حدود 200،000 دلار است.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *