راهنمای اخذ ویزای باکو

برج‌های شعله از نمای دور هنگام غروب
اسماء بهتاش
30 مرداد 1399

انواع ویزای آذربایجان

کشور آذربایجان برای افراد خارجی و فاقد تابعیت، دو نوع ویزای عادی و ویزای ترانزیت صادر می‌کند که به شرح زیر هستند:
• ویزای عادی: برای افرادی که با اهداف تجاری، علمی و آموزشی، کار، توریستی، فرهنگی و ورزشی، انسان دوستانه، دیدار با بستگان و پزشکی به کشور آذربایجان سفر می‌کنند، ویزای عادی صادر می‌شود. این نوع ویزا برای یک بار ورود و خروج در 90 روز از تاریخ صدور است.
ویزای عادی خود به دو نوع ویزای یکبار ورود و کثیرالورود تقسیم می‌شود.
• ویزای یکبار ورود: همانطور که از نام آن نیز مشخص است، دارندگان این نوع ویزا تنها یکبار می‌توانند وارد کشور آذربایجان شده و از آن خارج شوند.
• ویزای کثیرالورود: دارندگان این نوع ویزا نیز می‌توانند تا پایان اعتبار آن، چندین بار به این کشور ورود و خروج داشته باشند. مدت اعتبار این ویزا دو سال است.
برای دریافت ویزای عادی می‌توانید به صورت حضوری با مراجعه به سفارت یا به صورت آنلاین (آسان ویزا) اقدام کنید که قطعا اخذ آنلاین ویزا پیشنهاد می‌شود.
• ویزای ترانزیت این نوع ویزا برای عبور از کشور جمهوری آذربایجان با هدف رسیدن به یک کشور دیگر، صادر می‌شود. مدت اعتبار این ویزا، 30 روز است. صاحبان ویزای ترانزیت، می‌توانند حداکثر تا پنج روز در این کشور اقامت داشته باشند. البته مدت اعتبار و اقامت با توجه به نوع وسیله نقلیه و مسیر عبوری و همچنین زمان مورد نیاز مسافر، تعیین می‌شود.
• ویزای فرودگاهی ایرانیان می‌توانند در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور جمهوری آذربایجان، ویزای یکبار ورود دریافت کنند و حداکثر 30 روز اقامت داشته باشند.

دو ویزای باکو در دست مقابل یک مجتمع رفاهی

روش دریافت ویزا:

ویزای لیبلی آذربایجان:

جهت اخذ حضوری ویزای باکو، باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به سفارت آذربایجان در شهرهای تهران یا تبریز مراجعه کنید. مدارکی که باید همراه داشته باشید عبارتند از فرم درخواست و پاسپورت.

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای باکو:

در صورتی که به صدور ویزای آنلاین اقدام کرده باشید، مطمئن باشید که طی 3 الی 4 روز کاری ویزای شما صادر خواهد شد. نوعی ویزای فوری نیز صادر می شود که در این صورت می توانید در 3 ساعت ویزای خود را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای باکو:

در ابتدای این مطلب گفتیم که دریافت این ویزا بسیار آسان است. از مدارک موردنیاز آن نیز مشخص است که دریافت آن آسان می باشد. تنها مدرکی که برای آسان ویزا نیاز دارید، اسکن پاسپورت می‌باشد که باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.


هزینه ویزای باکو:

هزینه دریافت ویزای عادی، 25 دلار و هزینه ویزای فوری 60 دلار است.


آدرس سفارت و کنسولگری جمهوری آذربایجان در ایران

سفارت جمهوری آذربایجان:

آدرس: تهران، پاسداران، خيابان نيستان سوم، كوچه راستوان، پلاک ۱۶. تلفن: ۵-021۲۲۵۵۹۵۵۳

کنسولگری سفارت در تهران:

آدرس: تهران، پاسداران، خيابان نيستان سوم، كوچه راستوان، پلاك 16. تلفن: 021۲۲۲۹۱۱۴۴
آدرس پست الكترونيكي: az.embassy.tehran@gmail.com

کنسولگری تبریز:

آدرس: تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان عارف، پلاک ۹. تلفن: 041۳۳۳۳۴۸۰۳

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *