بهترین کشورها برای عاشقان شکلات

اسماء بهتاش
10 فروردین 1400

کمتر کسی را می‌توان یافت که به خوردن شکلات و کاکائو علاقمند نباشد. شکلات یکی از خوردنی‌های محبوب در سراسر جهان است. برخی از کشورها به داشتن شکلات‌های خوشمزه معروف هستند. اگر شما هم جزو عاشقان شکلات هستید، با ما همراه شوید تا با بهترین کشورهای تولید شکلات آشنا شوید.

مکزیک

جنوب مکزیک سابقه طولانی در تولید شکلات دارد و برخی از مورخان معتقدند که تولید آن در این کشور به 450 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. کلمه انگلیسی «شکلات» از زبان مردم آزتک گرفته شده است که به نوعی نوشیدنی شکلات تلخ (xocolātl) الحاق می‌شود. بسیاری از مردم بومی آمریکای میانه، دانه‌های کاکائو را بسیار باارزش می‌دانند و از آن به جای پول برای داد و ستد استفاده می‌کنند.
شکلات هنوز هم در غذاهای مکزیکی رایج است، هم در دسرها استفاده می‌شود و هم در تهیه سس خوشمزه ماریناد که اغلب روی گوشت سرو می‌شود. این سس لذیذ را می‌توانید در یکی از دو ایالت مکزیک امتحان کنید: پوئبلا و اوآخاکا.

سوئیس

در سال 1875، دانیل پیتر کشف کرد که می‌تواند با استفاده از دستورالعمل خود، شکلات شیری غلیظ تولید کند. شکلات شیری از قدیم یک محصول مشهور برای صادرات است. جای تعجب نیست که این کشور بالاترین میزان مصرف سرانه شکلات را در روی کره زمین دارد.
چه چیزی باعث شده که شکلات شیری سوئیسی بسیار خوشمزه باشد؟ ممکن است به خاطر شیر مرغوب گاوهای آلپ با درصد بالای چربی باشد. در خیابان‌های سوئیس می‌توانید در هر شکلات فروشی که دوست دارید، مزه شکلات‌های این کشور را بچشید. همچنین می‌توانید فروشگاه‌هایی را پیدا کنید که بیش از 100 سال مشغول تهیه و تولید خوراکی‌هایی مانند اسپرونگلی (Sprüngli) در زوریخ یا دورون (Du Rhône) در ژنو بوده‌اند. schokoladencreme یکی از مشهورترین دسرهای مورد علاقه کودکان سوئیس است که یک کرم تهیه شده از شکلات ذوب شده می‌باشد.

گرنادا

گرچه گرنادا فقط چند تولیدکننده انگشت شمار دارد اما شهرت آنها قابل توجه است. مردم کارائیب از هر آنچه که با شکلات مرتبط باشد، استقبال می‌کنند، از تورهای کاکائو گرفته تا سنت‌های عجیب و غریب. در این کشور از شکلات برای درمان نیز استفاده می‌کنند.
اگر شما نیز از طرفداران پر و پا قرص شکلات هستید، بهتر است در جشنواره سالانه شکلات گرنادا حضور داشته باشید. در این یک هفته با روش‌های تولید شکلات در گرنادا آشنا خواهید شد و در طیف وسیعی از کارگاه‌ها و فعالیت‌های تفریحی شرکت خواهید کرد.

کره جنوبی

زمانی که در حال گردش در سئول، پایتخت کره جنوبی، هستید، جایگاه ویژه شکلات را حس خواهید کرد. شما می‌توانید خوراکی مورد علاقه خود از جمله ترافل‌های زیبا و کیک‌های سبک فرانسه را از منوی فروشگاه‌های مشهور محلی انتخاب کنید که هر کدام طعم و مزه خاص خود را دارند.
برای یافتن بهترین شکلات‌های سئول به محله های Hongdae و Gangnam بروید. ویترین مغازه‌ها قطعا توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

ایتالیا

شکلات می‌تواند به عنوان یک دلیل برای سفر به ایتالیا تلقی شود. تورین به عنوان اولین پایتخت کاکائو در این کشور شناخته می‌شود. مردم محلی معتقدند که سوئیسی‌ها تمام آنچه که در مورد شکلات می‌دانند را مدیون این شهر هستند. شکلات مشهور این کشور جیاندویوتو (gianduiotto) به شکل شمش طلا می‌باشد که یک شکلات نرم حاوی فندق است.
طرفداران این شکلات می‌توانند در ماه‌های پاییز و زمستان در یکی از فستیوال‌های سالانه شکلات ایتالیا شرکت کنند. از CioccolaTò در تورین گرفته تا CioccoShow در بولونیا، تمامی خیابان‌های تاریخی پر از غرفه‌های شکلات می‌شوند.

تانزانیا

این کشور نیز یکی از بهترین کشورهای تولید کننده شکلات در جهان است. تانزانیا با تمرکز بر مواد محلی و حمایت از کشاورزان محلی در آفریقا پیشتاز در تولید شکلات می‌باشد. در این کشور شکلات اغلب کاملاً با دست تهیه می‌شود و هر دانه از آن به دقت بررسی و درجه بندی می‌شوند. Kokoa Kamili یکی از تولید کنندگان مشهور شکلات در این کشور است.

انگلستان

یکی دیگر از کشورهای محبوب نزد دوستداران شکلات، قطعا انگلستان است. در خود لندن می‌توانید یاد بگیرید که چگونه شکلات تولید کنید، بعد از ظهر یک چای به همراه شکلات بنوشید و در یک تور پیاده روی در فروشگاه‌های شکلات محلی شرکت کنید. بیرمنگام شهری در شما انگلستان است که جاذبه بسیار مشهوری به نام Cadbury World را در خود جای داده است. در اینجا می‌توانید یک روز کامل را سپری کرده، به یادگیری تاریخچه شکلات بپردازید و تجربه‌های شیرین کسب کنید.

اندونزی

اندونزی به جای صادرات دانه‌های کاکائو، بر صنعت کشاورزی پایدار خود تمرکز کرده که به شدت در حال رشد است. فروشندگان شکلات در این کشور نیز بسیار باتجربه هستند. در سفر به این کشور، حتما طعم خوش شکلات‌های حاوی میوه، قهوه و ادویه جات را بچشید. جاکارتا و یوگیاکارتا دارای فروشگاه‌های شکلات بسیار خوبی هستند که برندهای محلی به فروش می‌رسانند.

بلژیک

بلژیک یکی دیگر از کشورهایی است که از قدیم تولید شکلات در آن رواج داشته است. شکلات برای اولین بار در قرن هفدهم میلادی و سپس در اواسط قرن هجدهم میلادی، در سراسر بلژیک مورد استفاده قرار می‌گرفت. در حال حاضر شکلات سازی، یک صنعت چند میلیارد دلاری است. یکی از مهمترین ترکیبات آن پرالین است (شکلات حاوی گاناش خامه‌ای) که در سال 1912 توسط شکلات ساز ژان نوهوس (Jean Neuhaus) اختراع شد.
اگر بخواهید از نزدیک با شکلات بلژیکی آشنا شوید، در یکی از کارگاه‌های D.I.Y. در بروکسل شرکت کنید. آیا می‌دانید که خوردن شکلاتی که با دستان خود درست کرده‌اید، چه لذتی دارد!

اکوادور

اکوادور به داشتن خوش طعم‌ترین و معطرترین دانه‌های کاکائو در جهان به خود افتخار می‌کند. تولیدکنندگان بر این باورند که خاک، ارتفاع و نور خورشید منطقه، شرایط مناسبی را برای رشد درختان کاکائو فراهم می‌کند.
شکلات تلخ از دانه‌های آریبا (Arriba) تهیه می‌شود که اغلب به عنوان بهترین شکلات تلخ جهان شناخته می‌شود. در سفر به اکوادور می‌توانید در تور پیاده روی شکلات در Quito شرکت کنید یا از گردش در یک مزرعه کاکائو و چشیدن طعم کاکائو لذت ببرید.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *