معرفی پرواز چارتر

فضای داخلی هواپیما از پشت صندلی ها دارای نمایشگر
اسماء بهتاش
5 مرداد 1399

برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی در خرید بلیط پرواز داشته باشید، بهتر است با اصطلاحات کاربردی آشنا شده و آنها را به یاد داشته باشید. از جمله اصطلاحات پرکاربرد در خرید بلیط هواپیما، بلیط چارتر است که از جمله پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین بلیط‌های هواپیما محسوب می‌شود. در آذربلیط می‌خواهیم پرواز چارتر را با تمام جزئیات برای شما ارائه دهیم تا به راحتی بتوانید بلیط مورد نظر خود را مستقیما از وب سایت خریداری کنید.

پرواز چارتر چیست؟

چارتر به معنای اجاره کردن است. شرکت‌های بزرگ تمامی یا تعدادی از صندلی‌های پرواز مسیرهای پرتردد که متقاضی زیادی دارند، اجاره می‌کنند. سپس آنها را با نرخ‌های رقابتی و شرایط ویژه در اختیار مسافرین یا سایر آژانس‌های مسافرتی قرار می‌دهند. به اجاره تمام صندلی های هواپیما “Full Charter” و به اجاره بخشی از صندلی‌های هواپیما “Seat Charter” گفته می‌شود.

قیمت بلیط چارتر

ممکن است متوجه شده باشید که بلیط چارتر قیمت ارزان‌تر و متنوع‌تری دارد. دلیل آن بازار رقابتی پروازهای چارتر است. پس اگر قصد خرید داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم چند روزی پروازها و قیمت‌های آنها را چک کنید تا مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. در خرید آنلاین بلیط پرواز، به راحتی می‌توانید تفاوت قیمت را در پروازهای سیستمی و چارتری مشاهده کنید. ارزان بودن قیمت‌ها خود باعث محبوبیت این بلیط‌ها شده است. آژانس‌های مسافرتی گاهی اوقات قیمت بلیط‌های چارتر خود را پایین می‌آورند تا بلیط‌های بیشتری به فروش برسد اما زمانی که تقاضا به اندازه کافی وجود داشته باشد، نیازی به کاهش قیمت از سوی آژانس وجود ندارد زیرا همه بلیط‌ها به فروش خواهند رسید.
احتمالا این سوال به ذهنتان برسد که اگر تمامی صندلی‌های اجاره شده توسط آژانس به فروش نرسد، چطور؟ در این مورد کمتر پیش می‌آید که بلیط‌های چارتر به فروش نرسد زیرا در ساعات آخر، قیمتها تا حدی کاهش پیدا میکند که حتی افرادی که برنامه‌ای برای سفر خود نداشته‌اند نیز اقدام به خرید بلیط می‌کنند. گفتنی است که بلیط هواپیما چارتر برای کودکان برخلاف سیستمی با قیمت بلیط بزرگسالان یکسان است. به یاد داشته باشید که میزان بار پروازهای چارتری نیز با سیستمی برابر است.

بلیط لحظه آخری و چارتر

بهترین زمان خرید بلیط چارتر

با توجه به اینکه بلیط‌های ارزان مشتری زیادی دارند، در زمان جستجوی پرواز مورد نظر خود، اگر قیمت بسیار ارزانی دیدید، هر چه زودتر نسبت به خرید آن اقدام کنید. اما در صورتی که محدودیتی در تاریخ سفر نداشتید، چند روز جستجو کنید و روزهای قبل و بعد تاریخ مورد نظر خود را نیز بررسی کنید. اگر تاریخ برگشت‌ شما نیز مشخص باشد، حتما توجه کنید که برای برگشتتان نیز بلیط مقرون به صرفه‌ای خریداری کنید.

زمان‌هایی که باید خرید بلیط چارتر را از ذهنتان بیرون کنید!

اگر از حتمی بودن سفر خود مطمئن نیستید یا احتمال می‌دهید که تا زمان سفرتان مشکلی برای شما پیش بیاید، خرید بلیط چارتری را فراموش کنید. بلیط‌های چارتری قابل استرداد نیستند و جریمه کنسلی این نوع از بلیط‌ها بسیار بالاست.
همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، در پروازهای چارتری، قیمت بلیط کودکان با بزرگسالان برابر است. پس اگر در سفر خود کودکی به همراه دارید، خرید بلیط سیستمی برای شما منطقی‌تر است زیرا در بلیط‌های سیستمی، برای نوزادان و کودکان درصدی از قیمت کاهش پیدا می‌کند. اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید، یک بار قیمت بلیط چارتر و بار دیگر قیمت بلیط سیستمی را برای تمام مسافران خود چک کنید تا بتوانید قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.
در تعطیلات رسمی و ایام پرسفر، قیمت بلیط‌های چارتر ارزان نیست زیرا تعداد مسافر در حدی است که نیازی برای کاهش قیمت وجود ندارد. پس در ایام پرسفر برای خرید بلیط چارتر برنامه‌ریزی نکنید.

در وبسایت آذربلیط می‌توانید تمامی پروازهای موجود در مسیرهای مختلف را با قیمت‌های متنوع مشاهده کنید و با مقایسه قیمت‌ها و سایر اطلاعات، مناسب‌ترین پرواز را رزرو کنید. لازم به ذکر است که پروازهای ارزان قیمت در وب سایت با رنگ سبز مشخص شده‌اند. در صورت بروز هر گونه مشکل در خرید از وب سایت می‌توانید با پشتیبانی 24 ساعته آذربلیط تماس بگیرید.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *