تجربه خرید تکرارنشدنی در بازارهای شناور بانکوک

بازارهای شناور بانکوک روی قایق‌ها و فروش انواع سبزیجات
اسماء بهتاش
3 شهریور 1399

بازارهای روی آب بانکوک از جمله برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر هستند. مسافران تایلند نباید بازدید از این بازارهای جذاب را از دست بدهند. رنگ‌ها، شلوغی، طعم‌ها و فضای دلچسب این بازار، تجربه به یاد ماندنی برای بازدیدکنندگان خود هدیه می‌دهد. خرید از یک قایق در حال عبور، قطعا تجربه‌ای هیجان‌انگیز است.

بازار شناور دامنئون سادواک

بازار شناور دامنئون سادواک در بانکوک

دامنئون سادواک (Damnoen Saduak)، به عنوان مشهورترین بازار شناور تایلند شناخته می‌شود که همین امر باعث شده به یکی از توریستی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک تبدیل شود. در اینجا قایق‌های بزرگ و پرجنب و جوشی را خواهید دید که غذا و میوه می‌فروشند و فضایی فوق‌العاده زیبا برای عکاسی فراهم می‌کنند. فاصله این بازار از شهر بانکوک 100 کیلومتر است و بیش از یک بازار محلی، همچون یک تم پارک به نظر می‌رسد.

زمان بازدید: روزانه از 7 صبح تا 5 عصر

بازار شناور آمفاوا

بازار شناور آمفاوا

بازار شناور آمفاوا (Amphawa) یکی دیگر از بازارهای محبوب تایلند است که در 90 کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد. این بازار با خانه‌های چوبی کوچک در امتداد کانال، بسیار دوست داشتنی و زیبا است و در آن سوغات، اسنک و شیرینی به فروش می‌رسند. این بازار به حدی شلوغ می‌شود که گویی نیمی از جمعیت بانکوک در آمفاوا حضور دارند! برای اینکه از این شلوغی دور بمانید، بهتر است خواب صبح را فدای لذت از این بازار کنید و صبح زود به سمت آن حرکت کنید. قبل از اینکه سایر بازدیدکنندگان برسند، شما یک قایق اجاره کنید و تور جذاب خود را آغاز نمایید.

زمان بازدید: جمعه، شنبه و یکشنبه، از 11 صبح تا 9:30 شب (از دوشنبه تا پنجشنبه تعطیل است)

بازار شناور تالینگ چان

بازار شناور تالینگ چان در بانکوک

بازار شناور تالینگ چان (Taling Chan) یکی از مقاصد مورد علاقه مسافران بانکوک است. تالینگ چان که در 12 کیلومتری مرکز بانکوک قرار دارد، همه روزه باز است. این بازار دارای تعداد زیادی قایق است و یک بازار محلی بزرگ دیگر به آن متصل شده است. می توانید در تورهای قایق سواری شرکت کنید و از مناظر آرامش بخش اطراف لذت ببرید.

زمان بازدید: شنبه و یکشنبه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر

بازار شناور خلانگ لات مایوم

بازار شناور خلانگ لات مایوم بانکوک

خلانگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom) یک بازار شناور با اندازه متوسط است که در نزدیکی بانکوک قرار دارد. این یک بازار واقعا محلی است و احتمالا شما یکی از معدود گردشگرانی باشید که در آنجا حضور دارید. خلانگ لات مایوم در حد سایر بازارها مشهور نیست و ممکن است قایقی برای گردش در منطقه پیدا نکنید. اما همین که کاملا محلی است، جذابیت خاصی دارد.

زمان بازدید: شنبه و یکشنبه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر

بازار بانگ نام فئونگ:

بازار بانگ نام فئونگ در بانکوک

بازار شناور بانگ نام فئونگ (Bang Nam Pheung) یکی از کوچکترین و نزدیکترین‌ها به مرکز بانکوک است که در فاصله 20 کیلومتری قرار دارد. اما نزدیک بودن به معنی دسترسی آسان به آن نیست، تاکسی تنها راه رسیدن به این بازار است. با اینکه بازار کوچکی است اما تنوع غذایی خوب و موقعیت مکانی عالی دارد. در این بازار حدود 6 قایق وجود دارد، به همین دلیل می‌توانید تصاویر جذابی از آن بگیرید.

زمان بازدید: جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت 8 صبح تا 2 شب (از دوشنبه تا پنجشنبه تعطیل است)

بازار شناور تا خا

بازار شناور تا خا بانکوک

بازار شناور تا خا (Tha Kha) نمونه کوچکی از بازار دامنئون سادوآک است. این بازار گردشگر کمتری را به خود جذب می‌کند و از محیط طبیعی آن به شدت محافظت می‌شود. این بازار دارای تعدادی قایق است که میوه، سبزیجات، غذا و شیرینی‌های خوشمزه می‌فروشند. بیشتر مشتریان از مردم بومی منطقه هستند. بازدیدکنندگان همدیگر را می‌شناسند و کمتر گردشگری به چشم می‌خورد.

زمان بازدید: شنبه و یکشنبه از ساعت 6 صبح تا 3 عصر

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *