سواحل درخشان خلیج جرویس در استرالیا

اسماء بهتاش
23 بهمن 1399

خلیج جرویس به داشتن سواحل شنی سفید مشهور است اما در حقیقت، رازهای شگفت انگیزی در سراسر این خلیج نهفته است. یکی از رازهای اعجاب انگیز خلیج جرویس، بیولومینسانس (bioluminescence) می‌باشد. با آذربلیط همراه باشید تا با این پدیده زیبا آشنا شوید.

مناظر خیره کننده یکی از شناخته شده‌ترین ویژگی‌های جرویس است. این سواحل اغلب به عنوان سفیدترین شن‌های جهان نیز به شمار می‌آیند. این منطقه خالی از حیوانات وحشی است، هم در خشکی و هم در ساحل. به همین دلیل گردشگران می‌توانند به راحتی در آب‌های کریستالی شنا کنند، در میان مناظر سرسبز قدم بزنند یا زیر نور آفتاب استراحت کنند.

سواحل این منطقه در شب بسیار خیره کننده هستند. به دلیل وجود واکنش‌های شیمیایی، پلانکتون‌ها به حالت تابشی در می‌آیند. بنابراین، موجودات دریایی این نور آبی رنگ را از خود منتشر می‌کنند. مکان‌هایی مانند ساحل هیامز (Hyams Beach) در شب بسیار عاشقانه هستند.

به گفته یک عکاس مشهور، شما باید شانس داشته باشید و در زمان و مکان مناسب قرار بگیرید تا پدیده بیولومینسانس را از نزدیک ببینید. نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آب‌های ساحل خلیج جرویس چه زمانی می‌درخشد. این عکاس پدیده را بیشتر در ماه اکتبر مشاهده کرده است اما در زمان‌های دیگر نیز ممکن است دیده شود.

گفته می‌شود برای ظهور این پدیده باید شرایط خاصی فراهم شود. به عنوان مثال، باید شب و هوا کاملا تاریک باشد، دمای هوا و آب بالا باشد (به احتمال زیاد ماه‌های بهار و تابستان)، اسیدیته آب بالا باشد و میزان باد و جزر و مد مناسب باشد.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *