برکه نیلوفر آبی، جلوه‌ای بی‌بدیل از طبیعت مازندران

برکه نیلوفر آبی در مازندران
اسماء بهتاش
19 مرداد 1399

همه ما استان مازندران را با طبیعت زیبایش می‌شناسیم اما میان این همه زیبایی، منظره‌ای نهفته که کمتر کسی از وجود آن خبر دارد. این جاذبه کمتر شناخته شده، برکه نیلوفر آبی است. حتما دیدن تصاویر این برکه، شما را مشتاق سفر به این دیار کرده است. پس قبل از اینکه راهی جاده شمال شوید، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا ببینید که این برکه خوش منظره کجاست.
بوستان نیلوفر آبی سه حوضچه بزرگ طبیعی دارد که وسعت آنها 45 هکتار است. هنگام نزدیک شدن به این مرداب، گل‌های صورتی رنگ در میان انبوهی از برگ‌های سبز توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

نیلوفر آبی چه گلی است؟

گل نیلوفر آبی که به لوتوس نیز مشهور است، در مرداب و در گل و لای می‌روید. تعجب آور است که چگونه از میان گل و لای، گل‌هایی به این زیبایی می‌رویند. این گل، برگ‌های پهن و بزرگ دارد که در سطح آب شناور هستند. ساقه‌های این گل به شکل لوله‌های توخالی می‌باشند. رویش این گل در تالاب بسیار ارزشمند است زیرا آب را تصفیه کرده و مواد غذایی مورد نیاز قوها را تامین می‌کند.
در ایران باستان، گل نیلوفر نماد ایزدبانو آناهیتا بوده است. نشانه‌هایی از این گل در تخت جمشید و شوش و همچنین در حجاری‌های طاق بستان کرمانشاه نیز دیده می‌شوند.

زمان گل‌دهی نیلوفر آبی

زمان گل‌دهی نیلوفر آبی به آب و هوای منطقه بستگی دارد و ممکن است از اوایل تیر تا اواخر شهریور باشد.

برکه نیلوفر آبی کجاست؟

این برکه شگفت انگیز در 2 کیلومتری جاده ساری به نکا، در فاصله 800 متری از جاده اصلی در کنار روستای آبندان سر قرار دارد.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *