ضیافت میمون‌ها در تایلند

ضیافت میمون ها در تایلند در حال بالا رفتن از میوه‌ها
اسماء بهتاش
12 مرداد 1399

در آخرین شنبه ماه نوامبر، در میان خرابه‌های قلعه فرا پرانگ سام یوت در شهر لاپبوری تایلند ضیافت باشکوهی برای میهمانانی ویژه برگزار می‌شوند. آنچه در این ضیافت توجه همه را به خود جلب می‌کند، مهمانان آن است. این ضیافت برای میمون‌ها برگزار می‌شود! مردم این شهر معتقدند که خوراکی دادن به میمون‌ها برای منطقه و مردم شانس می‌آورد.

میمونی در حال موز خوردن در ضیافت میمون‌ها در تایلند

این فستیوال با مراسمی آغاز می‌شود که در آن چند نفر با لباس میمون می‌رقصند. زمانی که میمون ها از راه می‌رسند، میزبان پارچه را از روی غذاهای چیده شده برمی‌دارد و از خوراکی‌های تزئین شده و میوه‌های رنگارنگ رونمایی می‌کند. میمون‌ها از این میز به آن میز می‌پرند و به بالای هرم‌های ساخته‌شده از هندوانه، کاهو، آناناس و غیره می‌روند.
با اینکه ضیافت میمون‌ها صحنه جالبی است اما همین میمون‌ها گاهی ممکن است پرخاشگر باشند. همچنین به دزدیدن کیف پول و غیره مشهورند.

نقشه‌ی بلوک‌ها در ایستگاه مترو

لاپبوری کجاست؟

شهر لاپبوری در مرکز تایلند، در 155 کیلومتری شمال بانکوک واقع شده است. حدود 3 ساعت طول می‌کشد تا با ماشین از شهر به لاپبوری بروید.
گردشگران می‌توانند با اتوبوس یا قطار به لاپبوری بروند. برخی از افراد سفر با قطار را ترجیح می‌دهند، زیرا این مسیر منظره فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد. سفر به لاپبوری از بانکوک 2 ساعت زمان می‌برد. قطارها از ایستگاه بانکوک هر ساعت یک بار حرکت می‌کنند. قیمت بلیط‌ها مقرون به صرفه است گرچه نسبت به نوع قطار و صندلی مسافر ممکن است متفاوت باشد.
گردشگران همچنین می‌توانند با اتوبوس به لاپبوری بروند تا ضیافت میمون‌ها را از نزدیک ببینند. اتوبوس‌ها از ترمینال شمالی بانکوک حرکت می‌کنند.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *