خرید آنلاین بلیط هواپیما چه مزایایی نسبت به خرید حضوری دارد؟

خرید آنلاین بلیط هواپیما از آذربلیط
اسماء بهتاش
27 تیر 1399

آیا شما هم از آن جمله افرادی هستید که خرید حضوری را به خرید آنلاین ترجیح می‌دهید؟ یا شاید به نظرتان خرید اینترنتی چندان روش مطمئنی نیست. اگر بخواهیم این دو روش را با یکدیگر مقایسه کنیم، قطعا هر کدام مزایا و معایبی دارند. پس بهتر است قبل از خرید از جنبه‌های مختلف آنها مطلع شوید تا با آگاهی کامل نسبت به خرید اقدام کنید. در ادامه با آذربلیط همراه باشید تا با مزایا و معایب خرید آنلاین و حضوری بلیط هواپیما آشنا شوید.
گفتنی است که نتیجه این دو روش تفاوت چندانی ندارد، آنچه که در نهایت دریافت خواهید کرد یک بلیط پرواز مناسب برای شما است. تنها موردی که اهمیت دارد راحتی شماست. پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، زندگی را آسان‌تر کرده، پس چه بهتر که شما نیز از مزایای آن استفاده کنید، حتی در خرید بلیط پرواز! همانطور که گفتیم راحتی خرید آنلاین بلیط، خود به تنهایی دلیل خوبی برای انتخاب این روش است. در این روش مهم نیست که شما در کجا و در چه حالی هستید، چه در خانه باشید و چه در بیرون از خانه، پشت کامپیوتر باشید یا گوشی هوشمند در دست داشته باشید، به راحتی می‌توانید با چند کلیک در هر زمانی که می‌خواهید بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید. در خرید حضوری شما باید در ساعات مشخصی به مراکز فروش بلیط مراجعه کنید اما در خرید آنلاین، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه زمانی بلیط خود را رزرو و خرید کنید.
در مورد قیمت نیز تفاوت‌های جزئی وجود دارد. به عنوان مثال در پروازهای چارتری پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی است. زیرا قیمت پروازهای چارتری در وبسایت ارزان‌تر از خرید حضوری است. گفتنی است که در پروازهای سیستمی، قیمت خرید حضوری و آنلاین تفاوتی ندارند، از این لحاظ خیالتان راحت باشد.


در خرید آنلاین باید دقت کنید:

در خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید دقیق باشید، زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز را باید خودتان وارد کنید، هر گونه اشتباهی که رخ دهد مسئولیت آن با خودتان است. پس خوب حواستان را جمع کنید تا اطلاعات مربوط به مقصد، تاریخ رفت و برگشت، ساعت پرواز، اسامی و شماره پاسپورت را صحیح و با دقت وارد کنید. قبل از خرید از آذربلیط بهتر است بخش راهنمای خرید بلیط هواپیما را خوب مطالعه کنید تا در مراحل خرید با مشکل مواجه نشوید.

در خرید آنلاین باید دقت کنید:

در خرید حضوری یا تلفنی ممکن است تنها از برخی از پروازها مطلع شوید یا اطلاعات مختصری از پرواز کسب کنید اما در وبسایت این امکان وجود دارد که تمام پروازهای موجود را مشاهده کرده، با دقت بررسی کنید و بدون هیچ عجله‌ای در مورد آنها فکر کنید. سپس با خیال راحت و با اطمینان کامل خرید کنید. هنگام مشاهده پروازها همچنین می‌توانید نتایج را طبق ایرلاین، کلاس پروازی و زمان پرواز فیلتر کنید تا انتخاب شما راحت‌تر شود. این مزیت احتمال کنسل کردن بلیط را نیز کاهش می‌دهد چرا که شما قبل از خرید، فرصت کافی برای سنجش گزینه‌ها را داشته‌اید.

بلیط هواپیمای خود را آنلاین استرداد کنید:

اگر پس از خرید اینترنتی بلیط پرواز، مشکلی برای شما رخ داده و مجبور به استرداد بلیط باشید چطور؟ اصلا نگران نباشید، در خرید آنلاین نیز امکان استرداد وجود دارد. فقط باید از قوانین استرداد بلیط آگاه باشید تا در زمان صحیح، بلیط خود را کنسل کنید. به این نکته نیز توجه کنید که بلیط‌های چارتری غیرقابل استرداد هستند. پس اگر هنگام خرید از تصمیم خود مطمئن نیستید از بلیط‌های سیستمی خریداری کنید. استرداد بلیط نیز همچون خرید آن در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و وجه پرداختی شما به حساب تان می‌آید.

بلیط هواپیمای خود را از چه سایت‌هایی خریداری نمائید؟

با اینکه خرید اینترنتی مزایای بیشتری نسبت به خرید حضوری دارد اما به هیچ وجه بدون اطلاع به صورت آنلاین خرید نکنید. از وبسایت‌های معتبر خریداری کنید. بهتر است وبسایتی که از آن خرید می‌کنید، متعلق به یک آژانس مسافرتی بوده و آدرس محل فروش و شماره تماس پشتیبانی آن در وبسایت نوشته شده باشد. همچنین توجه داشته باشید که در وبسایت حتما امکان کنسلی و استرداد وجود داشته باشد.
• در خرید اینترنتی بلیط هواپیما از وبسایت یا اپلیکیشن به نماد اعتماد الکترونیک آن توجه نمائید.
• وبسایتی را برای خرید بلیط خود انتخاب کنید که تمامی پروازها و ایرلاین‌ها را در برای شما نمایش دهد.
• امکان استرداد آنلاین در وبسایت و اپلیکیشن وجود داشته باشد.
• پشتیبانی 24 ساعته داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید مشکلات خود را حل کرده و به پاسخ سوالات خود دست یابید.
وبسایت آذربلیط این امکان را برای شما فراهم کرده تا به راحتی با چند کلیک تمام پروازهای داخلی و خارجی مورد نیاز خود را خریداری کنید. در این وبسایت همچنین امکان کنسلی و استرداد نیز وجود دارد و بخش پشتیبانی نیز 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخ به سوالات و رفع مشکلات خرید شماست.

بخش نظرات (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *